Війна внесла свої корективи у налагоджену роботу освіти та науки. Наступного дня після початку повномасштабного вторгнення російських військ в Україну 24 лютого Міністерство освіти і науки України (МОН) рекомендувало зупинити освітній процес у закладах освіти всіх рівнів і відправити здобувачів освіти й освітян на двотижневі канікули. За цей час частина території України опинилася під тимчасовою окупацією, низка міст і сіл стали ареною активних бойових дій. Більше 10 мільйонів людей вимушені були покинути свої домівки: 6,5 мільйона у межах країни, 3,9 мільйона виїхали за кордон. ЮНІСЕФ повідомляє, що більше половини українських дітей — 4,3 мільйона з 7,5 — вимушені були покинути свої домівки через війну. 659 закладів освіти постраждали від бомбардувань та обстрілів, 74 були зруйновані повністю.
З 14 березня освітній процес в областях, де безпекова ситуація це дозволила, почав відновлюватися. Рішення про те, де й у якому форматі проводити заняття, приймали обласні адміністрації та заклади освіти.
З 1 вересня 2022 року Прикарпатський національний університет розпочав навчальний рік у офлайн форматі. Дякуючи Богу та ЗСУ ми змогли завершити цей навчальний рік, продемонструвавши високий науковий, педагогічний, навчально-виховний рівень та посиливши міжнародну співпрацю.
Пропонуємо для ознайомлення статтю «Voices from the Bombed Universities of Ukraine» про роботу українських університетів, зокрема математичних факультетів під час війни? опубліковану в журналі “Notices of the American Mathematical Society”.
Першоджерело: https://mif.pnu.edu.ua/2023/06/17/holosy-rozbomblenykh-universytetiv/